Recordbedrag Veiling Dinner Show goed besteed
Ronny. 220.000 euro werd opgehaald bij de Veiling Dinner Show. Een recordbedrag. Wat is er gebeurd?
Bij sommige dingen die je doet, vallen alle puzzelstukjes op zijn plek.
Het is een cocktail van veel verschillende ingrediënten: een fantastisch veilingteam, die een sfeer hebben weten te creëren in de sporthal van een mooi restaurant. Daarnaast een combinatie van de juiste items, een super veilingmeester en kopende mensen. Die cocktail heeft gezorgd voor een ongelooflijk bijzonder resultaat waar ik echt apetrots op ben.
Kun je ons uitleggen hoe dit bedrag binnen de club wordt besteed?
Laat ik beginnen dat ik (mede) verantwoordelijk ben voor het binnenhalen van geld en niet voor het uitgeven!
Uiteraard heb ik wel met het bestuur gesproken en aangegeven dat ik vind dat iedereen binnen de vereniging hier profijt van moet hebben. Daar is ook binnen het bestuur geen twijfel over. Ik weet dat er al twee nieuwe doeltjes van gekocht zijn en dat het terras ‘aangekleed’ gaat worden. Een mooie nieuwe bar staat er ondertussen al en Arnoud Kool, Manager Faciliteiten, is druk bezig met de invulling van de rest.
Aan de commerciële kant zou ik graag een investering in LED-boarding zien. Een nieuwe stap in de groeiende commerciële kant van FC Lisse. Het plan hiervoor is uitgeschreven en lijkt groen licht te krijgen. Dit zou – commercieel – een enorme stap voorwaarts zijn.
Je hebt het over LED-boarding. Kunnen ondernemers zich al aanmelden om hierop vanaf volgend seizoen te adverteren?
Ja! We hebben sponsors keihard nodig om de LED-boarding een succes te laten worden. Je eigen bedrijf op een 108 meter lang LED-board, welke sponsor wil dat nou niet? Mocht er interesse zijn, dan hoor ik dat graag! Ik ben vaak op de club, dus trek aan mijn vest of neem contact op via commercie@fclisse.nl Samen kijken we dan naar de mogelijkheden.
En? Volgend jaar weer een Veiling Dinner Show?
Ik heb geen glazen bol, maar mijn eerste reactie zou nu ‘nee’ zijn. Daar heb ik nu meerdere redenen voor. Laat ik beginnen met de belangrijkste: ik vind dat je vernieuwend moet blijven. Als je ieder jaar hetzelfde kunstje gaat doen, gaat de jeu er van af. Dit gaat altijd ten koste van het succes. Verder gaat er onnoemelijk veel tijd in zitten. Dat doen veel mensen met liefde, inzet en passie, maar als we vrijwilligers willen behouden, dan moeten we een beetje op ze letten.
Ik ben druk aan het bedenken wat we eventueel als vervanging kunnen gaan doen, want het geld kunnen we als vereniging natuurlijk heel goed gebruiken! Mocht iemand een geniaal idee hebben, sta ik daar uiteraard voor open!
Afsluitend. Twee jaar een veiling op deze manier, met een totaalopbrengst van bijna 370.000 euro. Als je terugkijkt, waar ben je dan het meest trots op?
Eigenlijk zijn dat twee dingen. Het eerste is natuurlijk het bedrag (ik wil wel even ophelderen dat dit niet de netto bedragen zijn hè!;)) en de vele vrijwilligers die bijdragen aan deze successen. De club kan hier gewoon heel veel hele gave dingen mee doen!
Daarnaast keken wij altijd met veel gepaste jaloezie naar veilingen van bijvoorbeeld Quick Boys. ‘Dat lukt nooit bij een club als FC Lisse’ werd er dan vaak gezegd. Wij moeten af van het Calimero-syndroom. We zijn een prachtige vereniging waar anderen nu met gepaste jaloezie naar kijken. Dat vind ik echt iets waar we met zijn allen trots op kunnen zijn. Wij kunnen nog wel eens focussen op wat er niet goed gaat, maar er gaat ook ongelofelijk veel wel heel goed!
Laten we af en toe eens wat groter denken en doen zonder een te grote broek aan te trekken of naast onze schoenen te gaan lopen, want doe maar gewoon, dan doen wij gek genoeg!
Foto: Ronny Grimbergen is Manager Commercie bij FC Lisse. Aan de overkant de plek waar uiteindelijk de graag gewilde LED-boarding moet komen.