Jimmy Ouwehand en Denise Vink ontwikkelen clubapp

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Bij FC Lisse krijgen jonge mensen de kans hun vernieuwende ideeën uit te dragen. Jimmy Ouwehand (25) en Denise Vink (20), beiden lid van het FC Lisse PR-team, hebben een clubconnectapp ontwikkeld voor de Business Club FC Lisse. Dit platform biedt sponsors van FC Lisse de kans op een ‘ondernemende’ manier elkaar te ontmoeten.

Denise doet de studie sport, management en ondernemen in Amsterdam. Als stageplek koos zij voor de Business Club van FC Lisse. “Ik ben in contact gekomen met Gerrit van der Valk en Rob Faas. Zij kwamen met het idee voor een eigen app. Dat idee heb ik opgepakt voor mijn stage, waarmee we nog steeds mee bezig zijn. Dat betekent eerst onderzoek doen en adviezen inwinnen. Uiteindelijk hebben Jimmy en ik de app ingevuld.” Jimmy over de werking van de app:”Het is een platform voor de leden van de Business Club FC Lisse om connecties met elkaar te leggen. Reclame te maken voor je bedrijf, een mooi profiel aan te maken. Het is een toegevoegde waarde voor mensen, die geld geven aan de club.

De vader van Denise, Fred, was een van de eerste FC Lisse-sponsors die de app installeerde. “Hij vind de app er goed uit zien. Een ideale manier om met elkaar te netwerken. Je kan zien waar iemand naar toe gaat. Je hebt ook alles bij de hand in je telefoon. Mijn vader begrijpt dat je de sociale media uitstekend kan gebruiken als ondernemer. We zijn pas net begonnen, maar je ziet al heel wat sponsors de app downloaden. Jimmy en ik ondersteunen de sponsors daarbij.”

Sinds het afgelopen seizoen verzorgen Jimmy en Denise namens het PR-team ook FC Lisse op instagram. Denise over deze moderne manier van communicatie. “Instagram is vooral voor jongeren. Wij gaan steeds meer van Facebook af. Instagram is minder tekst en vooral voor foto’s en video’s.” Tijdens de FC Lisse Verenigingsdag van vorig seizoen werden Denise en Jimmy verkozen tot talent van het jaar.

FC Lisse krijgt binnenkort een nieuw scorebord. Jimmy heeft net als de cameraman van het PR-team, Frank Overgaag, zich hiervoor ingezet. “Het nieuwe scorebord is te vergelijken met wat Rijnsburgse Boys en IJsselmeervogels reeds hebben. Sponsors kunnen hierop hun uitingen kwijt. En bereiken zo een nog groter publiek. Samen met Frank heb ik scorebordfilmpjes gemaakt. Spelers lopen dan naar voren als zij een goal hebben gemaakt. De spelers kijken er wel heel serieus op, behalve de lachende Niels Buijs.”

Jimmy heeft samen met FC Lisse-tekstschrijver  JKF en de FC Lisse-fotografen Marcel van den Bos en Hubert Habers de redactie verzorgd van de presentatiegids. Een gezamenlijke onderneming van de clubs FC Lisse, Katwijk, Rijnsburgse Boys, VVSB, Noordwijk en Ter Leede. “Ik heb vooral geregeld dat alles op tijd kwam. Het regelen zit wel in mij. Het uiteindelijke resultaat, een dik boekwerk met lezenswaardige informatie, mag er zijn.”