FC Lisse ClubCard

FC Lisse heeft naar tevredenheid al een aantal jaar een ‘nieuw’ kassasysteem in de kantine. Deze is geleverd door Twelve. De ervaring met het kassasysteem is positief. Het is een eenvoudig en gebruiksvriendelijk kassasysteem. We introduceren binnenkort een extra mogelijkheid van dit kassasysteem en dat is betalen met de FC Lisse Clubcard. Met deze pas kun je vanaf week 43 nog makkelijker afrekenen aan de bar.

De FC Lisse Clubcard heeft enkele belangrijke voordelen: je hoeft geen geld meer mee te nemen naar de club en je hebt overzicht en controle over je bar-uitgaven (of die van je kind).

Afrekenen aan de bar kan op drie manieren:

  • Met je gewone PIN-pas;
  • Met de Clubcard (met voldoende saldo);
  • In de kantine met contanten, na introductie alleen nog mogelijk op zaterdag.

Het ‘opladen’ van de Clubcard kan:

  • Thuis met iDEAL via www.mijnkniponline.nl (minimaal 5 euro);
  • In de kantine met je eigen bank PIN-pas (elk bedrag);
  • Via de KNIP app, door je pas en rekening te koppelen aan de app.

Hieronder vind je antwoord op de meest gestelde vragen rondom de Clubcard:

Hoe werkt betalen met de Clubcard?
Voor de administratieve afhandeling heeft FC Lisse een overeenkomst gesloten met Twelve. Zij zijn leverancier van ons nieuwe kassasysteem in de kantine en beheren de BackOffice van de betaalfunctie van de Clubcard.

De Clubcard is een veelzijdig betaalmiddel dat je het nodige gemak en voordeel oplevert. Met deze persoonlijke ledenkaart kun je bij FC Lisse aan de bar afrekenen. Uiteraard wordt er vertrouwelijk omgegaan met je persoonsgegevens. Deze worden in geen geval aan anderen verstrekt.

Bij een Clubcard betaling heb je geen pincode nodig. Om af te rekenen wordt de Clubcard op de kaartlezer gelegd, dat is alles. Als er onvoldoende saldo op de kaart staat kan de betaling omgezet worden in een PIN-betaling.

Hoe activeer ik mijn Clubcard?
Voor je met de FC Lisse Clubcard kan betalen, dien je de FC Lisse Clubcard te activeren door deze op te waarderen met een saldo. Je Clubcard is gereed voor gebruik zodra er saldo op staat.

Hoe kan ik saldo laden op mijn Clubcard?
Dat kan aan de bar in de kantine, via de KNIP app of via internet (iDEAL). In het eerste geval betaal je met je PIN-pas en wordt het bedrag direct op je Clubcard gezet. Om je Clubcard via internet op te laden ga je naar www.mijnkniponline.nl (ook via het menu op de website van FC Lisse te bereiken) en log je in op je persoonlijke pagina. Om veiligheidsredenen heb je een loginnaam en wachtwoord nodig die je in een aparte e-mail ontvangt. Met iDEAL moet het op te waarderen bedrag minimaal 5 euro en maximaal 200 euro zijn.

Kan ik met mijn Clubcard ook ergens anders betalen?
Nee, met het tegoed op je Clubcard kan alleen bij FC Lisse worden betaald.

Kan er saldo worden teruggestort of uitgekeerd?
Saldo wat op de Clubcard staat kan alleen worden teruggestort op een bankrekening bij beëindiging van het lidmaatschap. Stuur een e-mail naar clubcard@fclisse.nl met al je gegevens, pasnummer en banknummer.

Hoe weet ik wat mijn actuele saldo is?
Je kunt om een bonnetje vragen. Op de bon staan de consumpties en het actuele saldo. Je kunt degene achter de bar ook vragen om op ‘saldo’ te drukken en de pas op de paslezer leggen. Het saldo wordt dan getoond.

Een andere mogelijkheid is inloggen op www.mijnkniponline.nl Deze site is te bereiken via elke mobiele telefoon, tablet of computer. Je kan je saldo ook checken via de KNIP-app. Op deze site kan je je saldo en gebruikte consumpties inzien, gegevens wijzigen en je pas opwaarderen middels iDEAL. Bovendien is het mogelijk om:

  • Rekeningen te koppelen, d.w.z. dat b.v. alle gezinsleden vanuit dezelfde rekening betalen;
  • Log-ins koppelen, de rekeningen blijven apart maar de bestedingen kunnen wel worden ingezien vanuit 1 log-in  (misschien handig als je wilt weten wat je kinderen zoal aan de bar kopen).

Als je een of beide opties wilt activeren, graag een mail met wens en de betreffende pasnummers naar: clubcard@fclisse.nl.

Wat doe ik als ik het niet eens ben met een saldo-afboeking?
Het is mogelijk om een transactie te corrigeren. Dit kan alleen gebeuren door de penningmeester. Stuur een e-mail met je gegevens en je vraag naar: info@fclisse.nl t.a.v. de penningmeester.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Na inloggen op www.mijnkniponline.nl kun je onder de menuoptie ‘Instellingen’ en ‘Mijn gegevens’ je gegevens wijzigen.

Ik heb geen e-mail met inlognaam ontvangen, wat moet ik doen?
Per e-mail ontvangt u de benodigde inloggegevens. Indien u geen gegevens heeft ontvangen, of uw e-mailadres niet bekend is bij de Club, stuur dan een e-mail naar: clubcard@fclisse.nl.

Wat moet ik doen bij diefstal of vermissing en ben ik dan mijn saldo kwijt?
Blokkeer je Clubcard zo snel mogelijk. Na inloggen op www.mijnkniponline. kan je onder de menuoptie ‘Blokkeren’ meteen de desbetreffende clubcard blokkeren. Het saldo blijft gewoon op de server staan maar snel blokkeren is wel van belang omdat de vinder misbruik zou kunnen maken van je Clubcard.

Wat moet ik doen indien mijn Clubcard niet werkt?
In dat geval stuur je een email naar clubcard@fclisse.nl.

Hoe kom ik aan een nieuwe Clubcard?
Een nieuw pas kan aangevraagd worden bij clubcard@fclisse.nl. Een nieuwe pas aanvragen kost 5 euro. De nieuwe pas zal automatisch worden geactiveerd.

Kunnen niet-leden (bijvoorbeeld ouders) ook een Clubcard aanvragen?
Ja dat kan d.m.v. een verzoek per email naar clubcard@fclisse.nl. De aanvraag zal vervolgens door FC Lisse worden beoordeeld.

Hoe zit het met de FC Lisse Clubcard voor minderjarige leden?
Voor ouders/verzorgers van minderjarige leden bestaat de mogelijkheid om het saldobeheer over de FC Lisse Clubcard voor hun kind te voeren. Hiermee kun je de uitgaven limiteren.

Is er een FC Lisse Clubcard voor teams?
Ja. Het is mogelijk een Team-Clubcard aan te vragen. Per team wordt er een kaart eenmalig aangevraagd, waarbij onderling het beheer en saldo dient te worden geregeld. Deze kaarten worden besteld en komen beschikbaar voor alle Senioren teams, Vrouwenteams 18+ en 7 tegen 7 teams.