Martin van Eeuwijk is een publieksspeler

Nieuws

Martin van Eeuwijk is een publieksspelerFC Lisse beschikt over een ruwe diamant. Na de jeugd van Ajax en Feyenoord en de senioren van Teylingen is Martin van Eeuwijk terug waar het allemaal begonnen is: Ter Specke. De 21-jarige Lisser voelt zich momenteel als een vis in het water bij hoofdklasser FC Lisse.

Martin is de afgelopen twee seizoenen onder trainer Rene Ras bij Teylingen gegroeid. ´Ik heb een supertijd bij Teylingen gehad. Teylingen is een echte familieclub. Ik stond net als bij FC Lisse nu bij Teylingen rechts voorin. Met name het samenspel met Mark van der Vlugt liep geweldig. Mark heeft een goede trap en een uitstekend spelinzicht. Mark en ik konden elkaar blindelings vinden. Ik heb geprobeerd Mark over te halen naar FC Lisse te komen. Hij bleef Teylingen echter trouw.´

Slagen
Martin heeft geen moment getwijfeld, dat hij bij FC Lisse in de hoofdklasse niet zou slagen. ´Ik  wist dat ik de hoofdklasse aan kan. Je moet het natuurlijk eerst wel bewijzen.´Martin stond vanaf de voorbereiding in de basis van het eerste team. `Ik ben een publieksspeler. Ik doe veel op gevoel en ben als speler ook creatief. Ik vergeet ook niet het teambelang. Ik kan er van genieten, wanneer ik iemand anders in staat stel te scoren.´
Martin blijft met beide benen op de grond staan. ´Het gaat tot op heden niet slecht. Conditioneel moet ik nog wel beter worden. Ik moet hard blijven werken om negentig minuten lang mijn acties te kunnen maken.´
FC Lisse zit net als Martin in een groeiproces. ´Het doel is het halen van de topklasse. Met de aanwezige kwaliteit in de selectie moet dit lukken.´

Laatst aangepast: (16 okt 2009)

Adres

Sportpark Ter Specke
Spekkelaan 1
2161 GH Lisse
Tel: 0252-413494
Routebeschrijving

Postadres
FC Lisse
Postbus 298
2160 AG Lisse

Social media