Kampioenschap hoogtepunt Laantje
| Nieuws |
Michael van der Laan is met bijna vijftien jaar momenteel de speler met de langste staat van dienst in de top van het amateurvoetbal. De 34-jarige speelde vanaf 1997 tot heden voor FC Lisse en Noordwijk rond de 400 wedstrijden op het hoogste niveau. Laantje denkt momenteel na waar zijn voetbaltoekomst ligt. Hij is immers bezig aan zijn laatste seizoen bij de FC. De club waar zijn voetbalroots liggen.
Michael van der Laan wordt door vrijwel iedereen binnen de club FC Lisse en daarbuiten Laantje genoemd. Het afgelopen seizoen kende Laantje de tegenslagen van een vermoeidheidsziekte en een blessure. "Van die vermoeidheid heb ik vier weken last gehad. Door even niet te trainen en te voetballen werd er een grote belasting weggenomen. Tegen een blessure loopt iedereen weleens aan. Ik heb nooit getwijfeld of ik weer terug zou komen."
Mede door het blessureleed en de inkrimping van de A-selectie kreeg Laantje geen contractverlenging bij de FC. "Het is de keus van de technische commissie. Daar zal goed over nagedacht zijn. Momenteel bekijk ik hoe mijn voetbaljaargang 2012/2013 er uit gaat zien."
Zaterdagtitel
De strijd met de FC om de zaterdagamateurtitel in 2008 noemt Laantje zijn grootste voetbalhoogtepunt. "Dat was voetbal van een ongekend niveau. En dan vooral door waar de ploeg vandaan kwam. Voor de winterstop was de ploeg nog helemaal niets. Uiteindelijk ging het naar een ploeg dat alles had. Karakter, techniek, snelheid, ervaring, talent en een goed begeleidingsteam."
Plezier hebben in het spelletje voetbal is voor Laantje niet aan leeftijd gebonden. "Als alle voorwaarden aanwezig zijn en je met een groep mensen werkt die altijd het beste eruit willen halen is er niets mooiers dan voetbal."
Laantje is iedere wedstrijd gedreven. "Iedere wedstrijd waar ik aan mee doe probeer ik te winnen. Of dat nu in een eerste is of een achtste elftal, dat maakt geen verschil."
Mocht er een afscheidswedstrijd voor Laantje komen bij de FC dan moet er in ieder geval een speler zeker uitgenodigd worden. "Iemand waar ik echt mee wil voetballen is mijn vader Frans. Dat is er in teamverband nog nooit van gekomen. Spelen met hem zou voor mij een grote eer zijn."
Laantje heeft in het verleden veel opgestoken van trainers als Ruud Bröring en Niek Oosterlee. "Ik loop met het idee om uit te vinden of het trainersvak later ook iets voor mij zou zijn."
FC Lisse is en blijft voor Laantje zijn cluppie. "Met deze club heb ik zo veel meegemaakt. Dat kan en zal ik nooit vergeten. Wat ik de komende jaren voor FC Lisse ga betekenen, dat zal de tijd uitwijzen. Ik ben ervan overtuigd dat ik op bepaalde terreinen wel wat dingen kan toevoegen."
| < Vorige | Volgende > |
|---|
Laatst aangepast (woensdag 21 maart 2012 19:59)