JKF interviewt Mo Messaoud

Nieuws

Mo Messaoud in de wedstrijd tegen Voorschoten 97 (Foto Marcel van den Bos)

Dertien vragen aan Mo Messaoud

1: Uit wat voor gezin kom je?
"Gezin bestaat uit vader en moeder en een broertje."

2: Zitten er meer goede voetballers bij jou in de familie?
"Mijn familie bestaat uit redelijk goede voetballers die aardig een balletje kunnen trappen, waaronder mijn broertje die nu bij AZ speelt." 

3: Bij welke clubs heb je gespeeld?
"Voordat ik naar FC Lisse kwam zat ik bij DWS, AZ en Telstar."

4: Kun je het nodige vertellen van de opleiding die je kreeg bij AZ?
"Ik denk dat de opleiding van AZ een van de beste is in Nederland. Ik heb veel aan AZ te danken. Ik heb daar een leuke tijd gehad en heb daar veel kunnen leren."

5: Ken je Misha Salden al van de periode bij Telstar?
"Ja die kende ik al. Toen ik bij de selectie van  Telstar kwam zat Misha er ook."

6: Waarom koos je in 2009 voor FC Lisse?
"In 2009 besloot ik niet verder te gaan bij Telstar. Ik koos voor FC Lisse. Mijn gevoel zei mij dat FC Lisse een club is die bij mij past. Dat gevoel liet mij niet in de steek. Het blijkt goed uitgepakt te hebben, want ik heb al bijgetekend. Ik ga straks mijn vierde seizoen in."

7: Op welke positie kom jij het beste tot je recht?
"Ik ben een speler die op vele posities kan spelen, maar van nature ben ik een halfspeler. In deze linie kom ik het best tot mijn recht."

8: Hoe was het om samen te spelen met Martin van Eeuwijk?
"Martin is een zeer goede en technische voetballer. Ik denk dat iedereen het een genot vind om met zo een speler op het veld te staan. Leuk om vandaag tegen hem te spelen. Wij kennen zijn kwaliteiten. Dus tegen ons kan hij niet zoveel uitrichten." 

9: Hoe goed kan jij tegen kritiek?
"Hangt er van af van wie ik kritiek krijg. Meestal is het goed om kritiek te krijgen, wel van de juiste mensen. Mensen die je beter willen maken, zoals de technische staf, teamgenoten en een vader en broer van mij die regelmatig komen kijken. Kritiek van die mensen zorgt dat ik scherp blijf. Maar je hebt natuurlijk ook mensen die kritiek op alles moeten leveren, anders is hun dag niet goed. Dat soort kritiek gaat bij mij het ene oor in en het andere..."

10: Wat zijn je sterkste punten als voetballer?
"Mijn sterkste punten die ik beheers zijn mijn traptechniek. Ik heb een goed linkerbeen. Ik ben redelijk technisch met de bal. En beschik over een goed overzicht op het veld." 

11: Aan welke punten moet je nog werken?
"Als voetballer moet je altijd aan alles werken. Maar de zwakke punten die ik op dit moment heb en beter in moet worden zijn: rechterbeen, koppen en taktisch goed staan op het veld."

12: Hoe sterk is FC Lisse als team?
"We hebben een hechte groep en kunnen goed met elkaar opschieten. Wij zijn bereid voor elkaar te knokken in het veld. Als dit gepaard gaat met goed voetbal, en die spelers hebben wij, dan kunnen we elk team verslaan. Voor iedere speler is het daarbij prettig als hij in de basis kan starten. Dat is goed voor het zelfvertrouwen en het ritme."

13: Hoe belangrijk is de begeleiding rond een team?
"Het werk van een begeleider mag niet onderschat worden. Met name Han en Willem, die veel regelen, zodat wij in alle rust en concentratie ons op een wedstrijd kunnen focussen."

Laatst aangepast: (16 jan 2012)

Adres

Sportpark Ter Specke
Spekkelaan 1
2161 GH Lisse
Tel: 0252-413494
Routebeschrijving

Postadres
FC Lisse
Postbus 298
2160 AG Lisse

Social media