De veertien vragen aan Rob Dekker
| Nieuws |
1: Je emailadres begint met Borryjongetje. Wat is de betekenis hiervan?
"Toen ik mijn email ging aanmaken bij hotmail waren er veel namen al bezet. Toen ben ik uiteindelijk uitgekomen bij deze naam. Later heb ik een nieuwe aangemaakt voor de serieuze e-mail berichten."
2: Hoe vaak denk je nog terug aan het kampioensjaar. Wat voor gevoel krijg je dan?
"Ik denk nog wel eens terug aan het kampioensjaar. Het is natuurlijk iets wat je niet snel zal vergeten. Vooral de kampioenscompetitie blijft een mooie herinnering vanwege het goede spel dat we hebben laten zien. Daarnaast was het erg mooi om voor veel publiek te spelen."
3: Als je in Lisse bent ga je dan nog wel eens kijken bij LJ Sport waar de kampioensfoto nog steeds hangt?
"Ik kom niet zo vaak meer in het centrum van Lisse, maar het is mij inderdaad opgevallen dat deze nog steeds aan de gevel hangt. Het blijft een mooi gezicht om het team en natuurlijk jezelf zo groot in het dorp te zien hangen."
4: Met welke spelers uit het kampioensjaar heb je nog contact?
"Ik heb nu nog het meeste contact met Edgar van Schie, Kee-Hoei Tan en natuurlijk Rene van Wieringen. Andere spelers kom ik weleens tegen in Lisse, bijvoorbeeld bij feestjes als de kermis."
5: Voelde jij of voel jij je als voetballer onderschat?
"Er zijn altijd mensen die het in je zien zitten en mensen die je misschien een mindere voetballer vinden. Ik ben altijd een voetballer geweest die zich bezig hield met het zo goed mogelijk uitvoeren van de verdedigende taken. Het is niet mogelijk om met te veel man voor de bal te spelen, daarom werd onder andere van mij verwacht om verdedigend goed te staan. Dit is denk ik ook de reden waarom ik nooit een heel opvallende speler in het veld ben geweest, maar daarom niet minder belangrijk voor het team."
Of mensen mij onderschatten dat weet ik verder niet en maakt me eigenlijk ook niet veel uit. Ik weet zelf wel wat ik kan en gelukkig hebben de trainers waaronder ik heb gespeeld en waarmee ik kampioen ben geworden dit vaak ook gezien."
6: Ben jij met jou instelling een voorbeeld voor jongere voetballers?
"Indien je als jonge voetballer bij de A-selectie komt moet je ook vaak veel geduld hebben op een kans om in de basis te komen en om deze te pakken als je die krijgt. Inzet tonen is in ieder geval het minste wat je kunt doen op de training en in de wedstrijd."
7: Hoe moeilijk was het voor je om FC Lisse in 2009 te verlaten of was het te moeten verlaten?
"Ik heb ervoor gekozen om weg te gaan bij FC Lisse, omdat ik het steeds drukker kreeg op mijn werk. Het combineren van voetballen op hoofdklasseniveau en mijn baan werd te veel. Uiteindelijk moest ik daar een keuze in maken en heb ik ervoor gekozen om dichter bij huis in Amsterdam te gaan wonen."
8: Waarom koos je voor je huidige club DVVA?
"Maarten en Jeroen Smakman speelden bij deze club en zijn een aantal keren wezen scouten bij FC Lisse. Ik heb toen een aantal trainingen meegedaan en een wedstrijd bekeken om een indruk van de groep en de club te krijgen. Daarnaast deed DVVA elk jaar mee om het kampioenschap van de tweede klasse. Het was de club nog nooit gelukt om hoger dan de tweede klasse te spelen. Het zicht op een kampioenschap sprak mij aan."
9: Wat is DVVA voor club?
"In vergelijking met FC Lisse is het een kleine voetbalclub. De accommodatie is klein en je deelt velden met andere voetbalclubs die er naast liggen. De club is juist door het kleinschalige karakter erg gezellig. In de selectie zitten voetballers die vaak op een hoger niveau gespeeld hebben, maar om diverse redenen een stapje lager wilde gaan voetballen. De ambitie is er echter niet minder om, hetgeen vorig seizoen resulteerde in het kampioenschap in de tweede klasse. Omdat er minder fans zijn om dit mee te vieren, zijn wij de fans gaan opzoeken in de stad door middel van een rondvaart in de grachten van Amsterdam, ons eigen EK'88 momentje."
10: Hoe gaat het met DVVA in de eerste klasse?
"We zijn sterk begonnen in de eerste klasse. Daarna is het wat minder gaan lopen en momenteel staan we op een negende plaats. Het is een competitie waar iedereen van elkaar kan winnen, waardoor het erg dicht bij elkaar staat. Ik denk dat wij ons wel kunnen handhaven in deze klasse."
11: Wat doe je in het dagelijkse leven?
"Ik ben momenteel werkzaam bij Knevel Architecten in Amsterdam, waar ik als architect/projectleider werk aan meerdere projecten in de utiliteitsbouw."
12: Onlangs werd je dertig. Je vierde dit met maten. Met wie was dat en waar?
"Ik vierde dit met Joost Hoogkamer, Rene van Wieringen, Patrick van der Klauw en Wouter de Greef. Een tijd geleden hadden wij het idee om gezamenlijk onze verjaardag te vieren, omdat wij allen dit jaar dertig zijn geworden, of zullen worden. Het feest was in De Engel met ongeveer 140 vrienden. Het is een lange en mooie avond geworden; een zeer geslaagd feest.
Het doet mij eigenlijk niet zo veel dat ik dertig ben geworden. De mensen om je heen confronteren je er vooral mee, maar erg vind ik het niet."
13: Wat ga je doen na je voetballoopbaan?
"Rentenieren van mijn bij elkaar gevoetbalde vermogen. Nee, met een acceptabele leeftijd van dertig jaar kun je volgens mij nog wel even mee.
Het lijkt mij wel weer leuk om tennnis op te pakken als ik wat meer tijd heb."
14: Zien we je nog terug bij FC Lisse?
"Ik zal zeker nog wel weer een wedstrijd komen kijken als ik zelf niet hoef te voetballen. Of ik nog bij FC Lisse zal voetballen? Dat moet natuurlijk van twee kanten komen."
| < Vorige | Volgende > |
|---|
Laatst aangepast: (11 nov 2011)