Kees van Wieringen stelt zich voor

Nieuws

Kees van Wieringen is coordinator binnen de Commissie Zaterdagselectie. Kees komt uit een sportief voetbalgezin. Zijn kinderen Rene en Frank zijn kind aan huis op Ter Specke. Zijn vrouw Ina is een positieve supporter van de FC. En zoon Dennis volgt FC Lisse op een afstandje. Kees stelt zich via deze plaats voor.
Wat doe je in het dagelijkse leven?
'Ik werk als adviseur bij Bestuur en Management Consultants (BMC) uit Amersfoort. Voor dit bedrijf voer ik interim-opdrachten uit bij gemeenten op het vakgebied van de gemeentelijke financien.'

Wat heb jij de afgelopen jaren binnen FC Lisse gedaan?
'Vanuit de Sportclub Lisse, waar ik met 20 jaar gestart ben als jeugdleider, ben ik via de zaterdagcommissie onder leiding van Jan Bliek bij de fusie van 1981 in het kader van FC Lisse terecht gekomen. Een aantal jaren in de jeugdcommissie en daarna de zaterdagcommissie. Na tien jaar in het bestuur te hebben gezeten ben ik nu coordinator binnen de Commissie Zaterdagselectie.'

Kun jij een korte beschrijving geven van je functie?
'In samenwerking met de mede-commissieleden en het bestuur er zorg voor dragen, dat de organisatie rondom de selectie gedurende het seizoen en op wedstrijddagen zo goed en vlot mogelijk verloopt. Dit betekent overleg met de Technische Commissie, technische staf, sponsorcommissie en bestuurslid technische zaken.'

Kun jij een korte voorstelling geven van de medebestuursleden?
'Gijs Roem is de penningmeester. Gijs houdt punctueel en inzichtelijk de financien rondom de selectie bij. Een taak, die veel tijd en inzet achter de schermen vergt.
Wil van der Klauw is de wedstrijdsecretaris. Wil draagt zorg voor goede oefentegenstanders voor het eerste en tweede elftal. Zowel in de voorbereiding als in de winterstop. Daarnaast verzorgt Wil op wedstrijddagen de wedstrijdformulieren en de verspreiding van de opstellingen.'
Technische Commissie Zaterdagselectie:
In november 2008 is de Technische Commissie (TC) aangetreden. Hierin hebben zitting: Ap Opdam, Jan Broekhuizen jr. en Dennis Iliohan.
Met de kwaliteit, kennis en inzet van deze kundige vrijwilligers mogen wij ons als Commissie Zaterdagselectie en als club zeer gelukkig prijzen.'

Wat wil je de komende jaren bereiken?
'Binnen de aanwezige faciliteiten handhaving op een zo hoog mogelijk niveau. Dat zal de TOP-klasse zijn. Doelstelling dient daarbij te blijven spelers uit eigen opleiding en/of regio die dat niveau ook aan kunnen voor de club te behouden of terug te halen. Hiermee wordt een eigen identiteit zeker richting supporters gewaarborgd.'

Wat is voor jou het FC Lisse-gevoel?
'De acceptatie van prestatie- en recreatievoetbal in alle geledingen gekoppeld aan een sportieve sfeer met vooral ook gezelligheid en spelplezier. De belangeloze inzet van de vele vrijwilligers, die een dagelijks gebruik van de accommodatie voor training en wedstrijden mogelijk maken.
En verder gewoon: Ter Specke!'

Zijn er nog wensen en/of opmerkingen?
'De club kan alleen draaien met vrijwilligers. Ik hoop dat vele leden en ouders positief reageren op het verzoek van het bestuur na te denken over hun beschikbare inzet als vrijwilliger voor de club. Met elkaar kan je het nog leuker maken.'

Adres

Sportpark Ter Specke
Spekkelaan 1
2161 GH Lisse
Tel: 0252-413494
Routebeschrijving

Postadres
FC Lisse
Postbus 298
2160 AG Lisse

Social media

By PLAVEB