FC Lisse-team kijkt uit naar PSV
| Nieuws |
Voor de clubkas van de FC had het beter FC Lisse - PSV kunnen zijn in de derde ronde van de KNVB-beker. Als speler en begeleider van het eerste elftal is het echter keigaaf als je in een groot stadion mag spelen. De jeugd in Brabant heeft volgende week herfstvakantie. Dat betekent dat het Philips-stadion voor PSV - FC Lisse van woensdag (26 oktober) met zeker 20.000 toeschouwers aardig gevuld is.
Voor een aantal personen bij de selectie van FC Lisse is het veld van PSV geen onbekende ondergrond. Een kleine tien jaar geleden speelde onze huidige trainer Misha Salden met Volendam bij PSV. "Volendam staat bekend als de heen-en-weer- van het betaalde voetbal. PSV werd in die periode regelmatig kampioen van Nederland. Het was een team met onder meer Kezman en Vennegoor of Hesseling. We verloren met 8-1." Een paar jaar later ging Tom Zoontjes met Sparta met 3-0 de boot in bij PSV. "Wanneer je denkt een kans te maken tegen PSV doen ze er nog een tandje bij. Toen ik met Sparta daar kwam waren Alex, Gomez en Farfan de bekende namen bij PSV." Sergio Ommel speelde in de vorige eeuw met FC Groningen in het PSV-stadion om het Nederlands Kampioenschap bij de B-junioren. "Ik ben van de lichting Sander van Gessel en Paul Mathijsen. We verloren met 1-0 van Ajax. De enige goal van die wedstrijd werd gemaakt door Julian Emanuelson."Juul is de oudere broer van Urbi. Juul speelde later nog enige jaren met zijn maten Jerrel Linger en Robert Hoever bij FC Lisse.
Voor zo ver bekend zijn Mo Messaoud, Rik Vermeulen en Rene van Wieringen de PSV-supporters binnen het team. Rene vertelt: "Toen ik eind jaren tachtig op de voetbal ging had PSV net de Europa Cup 1 gewonnen. Ik was met name onder de indruk van het spel van Romario. Zo af en toe bezoek ik met Joris Zoet, Rik en Joost Hoogkamer nog wel eens een wedstrijd in de Champions League van PSV."
Voor Petra van der Laan is het natuurlijk heel bijzonder dat haar neefje Rik tegen PSV speelt. Petra heeft immers een seizoenskaart bij PSV. Regelmatig neemt zij vader Frans mee. Zo zagen de twee onlangs nog PSV - Ajax.
| < Vorige | Volgende > |
|---|