Hanne Hagary kijkt uit naar PSV

Nieuws

fclisse-capelle-hanne-hagary

Voor FC Lisse-spits Hanne Hagary gaat op woensdag 26 oktober een wens in vervulling. De 22-jarige Amsterdammer speelt dan met zijn FC Lisse in Eindhoven tegen het PSV van Georginio Wijnaldum. Hanne was in de B1 topscorer van Feyenoord, waarin ook Wijnaldum en Leroy Fer (FC Twente) uit kwamen. Hanne kwam in een seizoen Feyenoord B1 tot achttien treffers. Stiekem hoopte Hanne op het in de voetsporen treden van de beroemde K2-voorhoede van Feyenoord 1: Dirk Kuyt en Kalou. "Als ik Georginio zie, zal ik zeker een praatje met hem maken. Na het bekend worden van de bekerloting heb ik nog geen contact met hem gehad."

Hanne begon als 4-jarige met voetballen bij DZB in Rotterdam, later gefuseerd tot rxes/DZB. Xerxes/DZB was vorig seizoen met GVVV in de race voor het kampioenschap in de Hoofdklasse B bij de zaterdagamateurs. Als 12-jarige werd Hanne gescout door Feyenoord. "Ik heb bij Feyenoord acht seizoenen gespeeld: van de C-tjes tot aan het eerste elftal. Het moment dat ik mocht aansluiten bij het eerste team (onder leiding van Bert van Marwijk) was geweldig."

ORANJE EN HET VOLKSLIED

Hanne was in zijn jeugdjaren zonder meer een groot talent. Hij speelde in diverse jeugdige Oranje-selecties. "Ik heb de teams doorlopen van onder de 14 tot en met onder de 18. Ik vond het fantastisch dat ik mocht rondlopen in een oranje-shirt en op de middenstip het volkslied mocht zingen. Op het EK onder de 16 werden we tweede na 2-1 verlies in de finale tegen Turkije."

In 2008 werd Hanne door Feyenoord uitgeleend aan Excelsior. "De stap naar het eerste elftal van Feyenoord was als jonge speler te groot. Bij Excelsior kon ik mij verder ontwikkelen."Voor de Rotterdamse ploeg uit de wijk Kralingen scoorde Hanne in veertien duels een keer. Onder trainer Mario Been mocht Hanne een keer aantreden in een oefenduel voor het grote Feyenoord. In 2010 verhuisde Hanne naar Almere City. Hier trof hij in 21 competitiewedstrijden twee maal. "Ik had vorig seizoen al contact met FC Lisse, maar toen zette ik de stap naar Almere City. Het balletje ging uiteindelijk rollen richting FC Lisse door Joey Klare en zijn vader en mijn schoonvader."

OPVOLGER JASMIN RAMIC

Aan het begin van dit seizoen werd Hanne naar FC Lisse gehaald om de vertrokken Jasmin Ramic (IJsselmeervogels) te vervangen. "Ik ben goed opgevangen door de mensen in Lisse en door mijn teamgenoten." Hanne combineert voetballen bij FC Lisse met een opleiding aan de sportacademie.

De tweede door FC Lisse gehaalde aanvaller, Sergio Ommel, is pas sinds een paar weken inzetbaar bij FC Lisse. "De terugkeer van Sergio is belangrijk voor de jonge ploeg die wij hebben. Een dergelijke sterke ervaren speler kan ons uitstekend helpen. Sergio en ik kunnen uitstekend samen spelen. We zijn twee verschillende spelers, die prima passen in een team. Overigens ben ik niet echt een speler voor het geven van de voorzetten, maar meer een speler voor in de spits of de nummer tien positie."

Intussen kijkt Hanne, en hij niet alleen, uit naar de wedstrijd tegen PSV. "Voor heel Lisse gaat dat een wedstrijd worden om nooit te vergeten. Als speler is het bijzonder om mee te maken. Je speelt immers niet zo vaak tegen PSV en dan ook nog in het PSV-stadion."

Hanne kwam meteen in zijn eerste competitiewedstrijd voor FC Lisse tot scoren. Hij maakte de eerste goal in de thuiswedstrijd tegen Capelle. FC Lisse wist dit treffen uiteindelijk niet te winnen: 2-2. Als voetballiefhebber is het genieten geblazen, wanneer Hanne aan de bal is. Hij is een technisch vaardige speler. Wanneer Hanne en zijn medespelers nog beter ingespeeld raken kan er weer iets moois tot stand komen met FC Lisse. Hoewel wij als FC Lisse-mensen het graag anders zien, duurt het smeden van een collectief langer dan gehoopt.

Laatst aangepast: (14 okt 2011)

Adres

Sportpark Ter Specke
Spekkelaan 1
2161 GH Lisse
Tel: 0252-413494
Routebeschrijving

Postadres
FC Lisse
Postbus 298
2160 AG Lisse

Social media