JKF bezoekt Jesper Beunk
| Nieuws |
JKF heeft iets met Jesper Beunk. Een gevoelsband, zoals JKF dat ook heeft met Sezer Aksoy van ARC. JKF zocht Jesper op in Berkum en vroeg aan 'De Blauwvinger'hoe het met hem gaat. Jesper is een 'Blauwvinger', met andere woorden een Zwollenaar. In de middeleeuwen was er een grote rivaliteit tussen Kampen en Zwolle. Zwollenaren scholden de Kampenaren uit voor Kampersteuren. De Kampersteuren bedachten een list om wraak te nemen. De gemeentekas van Zwolle was een keer leeg. Om aan geld te komen verkochten de Zwollenaren het klokkenspel van hun belangrijkste kerk. Kampen betaalde uitsluitend in vierduitenstukken. Dit leverde Zwolle letterlijk een berg geld op. De Zwollenaren kregen blauwe vingers van het tellen. Daar komt het woord 'Blauwvinger'vandaan.
1: Hoe moeilijk was het voor je om FC Lisse te verlaten?
"Voor mij was het een moment dat ik al een beslissing had genomen, voordat ik door had dat ik moest kiezen. Ik ben een familiemens en wilde al lang terug naar het oosten van het land, waar mijn familie en vrienden wonen. Lisse was het enige wat ik in het westen had en mijn gevoel gaf aan dat ik terug wilde gaan naar waar ik vandaan kom. Het neemt niet weg dat ik het jammer vond om de club FC Lisse te verlaten, met het sterke team dat wij hadden, met de trouwe en positieve supporters die zowel bij trainingen als wedstrijden langs de kant stonden en in de megagezellige kantine waar ik wel eens langer ben gebleven dan de bedoeling was."
2: Hoe denk je op dit moment terug aan de periode bij FC Lisse?
"Nu ik bij Berkum speel kan ik pas ook goed terugkijken op mijn periode bij de FC. Het is voor mij een succesvolle periode geweest met het behalen van de Topklasse, een fantastische reeks in de Topklasse het seizoen erop en het behalen van de Beker bij mijn afscheid. Ik heb geleerd, als speler en als mens. Ik heb genoten van teamgenoten met specifieke kwaliteiten en van mensen bij Lisse die ik heb ervaren als warme, sociale, eerlijke en directe mensen."
3: Wat mis je van FC Lisse en de topklasse
"Het is tekort geleden om te zeggen dat ik bepaalde dingen mis. Ik ben nu een aantal maanden bij de club weg en ben nog maar net begonnen met de nieuwe competitie. Waarschijnlijk kan ik daar over een tijdje meer over zeggen. Of Ter Specke een officiele wedstrijd spelen geeft mij een goed gevoel en daar denk ik al wel eens aan terug."
4: Heb je nog met mensen contact van FC Lisse?
"Zeker! Via bellen, pingen, whatsappen en facebook spreek ik regelmatig met spelers, supporters en staf. Gelukkig hoef je tegenwoordig niet meer een postduif te sturen om iets van elkaar te vernemen. Ik blijf graag op de hoogte hoe het gaat in Lisse."
5: Blijf je FC Lisse volgen?
"Ik volg FC Lisse zeker! Wanneer ik weet dat zij een duel hebben gespeeld check ik direct op mijn telefoon hoe zij het gedaan hebben. Ook houd ik de website in de gaten. Twee jaar FC Lisse hebben mij zo beinvloed dat ik altijd geinteresseerd zal blijven hoe het de club gaat."
6: Wat is Berkum voor een ploeg?
"Berkum is een ploeg die goed kan voetballen, maar waar het nogal eens aan de mentaliteit ontbreekt. We hebben een aantal spelers met bijzondere kwaliteiten, die het verschil kunnen maken of zij nou in de Hoofdklasse of in de Topklasse spelen. Het team bestaat uit een sterk centraal duo, een dynamisch voetballend middenveld en een snelle aanval."
7: Wat zijn de verwachtingen van Berkum?
"De verwachting van Berkum is om goed voetbal te spelen en stappen te maken ten opzichte van vorig seizoen. Niemand ziet ons als titelfavoriet en dat vind ik helemaal niet erg. Ik heb in ieder geval niet voorgoed afscheid genomen van de Topklasse!"
8: Op welke positie speel je?
"Ik speel net als bij FC Lisse op de nummer acht positie. De rol die ik invul is iets anders dan in mijn Lisse-tijd, verdedigend ben ik de achterste van de drie middenvelders en aanvallend heb ik wat meer vrijheid waardoor ik wat vaker voor de goal kan komen."
9: Mist je vader ook niet de beleving van de Topklasse?
"Hij vond het altijd leuk om bij FC Lisse te komen en maakte graag een praatje met de trouwe aanhang van de FC. Natuurlijk is de Topklasse een niveau hoger, maar met tegenstanders als WHC, Urk en Staphorst heb je een aantal clubs waar een aparte en unieke voetbalsfeer hangt. Hij ziet in Berkum een club waar de potentie is om de Topklasse te bereiken."
10: Hoe is het met de liefde en wat doe je voor werk"
"Haha, dat gaat goed. Deze vraag zal ze leuk vinden. Ik ben ondernemer en doe eigenlijk van alles. Naast mijn studie werk ik aan bedrijfskundige processen op een HR afdeling en in de loop van dit jaar ga ik ook aan het werk op een Business School waar ik studenten begeleid en les geef op bedrijfskundig en persoonlijk vlak door middel van sport. Ook ben ik van de zomer begonnen met een stichting (peutervoetbal.nl) dat voor voor jonge kinderen (2,5 tot 5 jaar) de opleiding verzorgt in samenwerking met plaatselijke voetbalclubs."
11: Kom je nog eens terug bij FC Lisse?
"Ik kom absoluut terug bij FC Lisse. Helaas heb ik de tijd nog niet gehad om een wedstrijd te bekijken in verband met mijn eigen wedstrijden. In dit seizoen moet ik vast een wedstrijd mee kunnen pikken. Ook train ik graag nog een keer mee: ik vind het leuk de jongens weer te zien en omdat wij bij Berkum een periode maar twee keer per week trainen, eentje extra op de maandag is best lekker. Ook als er een speler tekort op de training stel ik mij beschikbaar."
12: Wil je nog iets toevoegen?
"Voor de mensen van FC Lisse die ik vorig jaar aan het eind van het seizoen niet persoonlijk heb kunnen bedanken voor de twee mooie en memorabele jaren wil ik dat graag via deze weg don. Ik heb de wens volgend jaar weer in de Topklasse te spelen en hoop dan met Berkum weer op Ter Specke te spelen. We zien elkaar vast voor die tijd nog."
| < Vorige | Volgende > |
|---|
Laatst aangepast: (18 sep 2011)