Joost van der Lans de FC Lisse-supporter

Nieuws

Joost van der Lans symboliseert met zijn geel-blauwe klompen als geen ander de twaalfde man bij FC Lisse. Sinds 2001 is Joost besmet met het FC Lisse-virus. Op dat moment koos ook zijn grote vriend Roel de Goede voor FC Lisse. "Ik was apetrots dat ik in 2005 tot supporter van het jaar bij FC Lisse werd gekozen. Het was helemaal te gek, dat ik de prijs kreeg uit handen van Roel."

Niemand kan om Joost heen. Waar hij ook met FC Lisse komt zijn geel-blauwe klompen vallen steevast op. "Ik wilde iets opvallends doen voor mijn cluppie. De klompen zijn mijn handelsmerk. Daarin wil ik uniek zijn. De mensen praten erover. Dat is toch geinig."

Joost in de Topklasse

Het spelen in de topklasse bevalt Joost wel. "Harkemase Boys uit was geweldig. Via JKF kon ik naar het supportershome van Harkema. Ik werd daar hartelijk ontvangen. Ik kon drinken wat ik wilde. Na afloop van de wedstrijd vroeg ik wat ik moest afrekenen. Doe maar wat in de jeugdpot werd er gezegd. Met een fles witte wijn en een fles Beerenburg ging ik pas laat weg uit Harkema."

Joost stond het afgelopen seizoen ook op een van de voetbalkaartjes. De geslaagde actie van Super de Boer met FC Lisse. "FC Lisse-bestuurslid Hubert Habers kwam op het idee mij op de foto te zetten bij de zaterdagselectie. Dat vond ik gaaf. Overigens is er bij FC Lisse nog een Joost van der Lans. Deze speelt in de Mini-F. Met hem ben ik op de foto gegaan. Vond zijn moeder leuk."

Joost is altijd een positieve FC Lisse-supporter van het eerste zaterdagteam. "Na afloop krijgen de gasten van mij altijd een hand. Of ze nu hebben gewonnen of verloren."

Voor Joost begint de wedstrijd eigenlijk al op donderdagavond. "Beetje praten en kaartje leggen, dat hoort erbij in de kantine. En af en toe spreek ik de jongens toe. Zeker als ze een oppepper nodig hebben."

Laatst aangepast: (18 juni 2011)

Adres

Sportpark Ter Specke
Spekkelaan 1
2161 GH Lisse
Tel: 0252-413494
Routebeschrijving

Postadres
FC Lisse
Postbus 298
2160 AG Lisse

Social media