Column Leon Annokkee: het oogsten kan beginnen

Nieuws

Leon Annokkee is bestuurslid technische zaken bij FC Lisse. Met het seizoen naar het einde lopende heeft hij een column geschreven. Deze begint zo: "De voormalige premier van India Indira Ghandi zei ooit:'De grootste fout van de mens is, dat hij wil oogsten op plaatsen waar niet gezaaid is.'Deze uitspraak heeft voor alle geledingen binnen FC Lisse zijn waarde.

Het is zonder extra inspanning voor de spelers niet mogelijk om dertig topamateurwedstrijden te spelen. Moeten wij vertrouwen kweken bij sponsors. Moeten wij transparant zijn in ons personeelsbeleid richting de gemeente om ook daar op termijn te kunnen oogsten. Want wij hebben een aantal turbulente seizoenen achter de rug. We hebben hierbij de rust in de vereniging kunnen bewaren. Wij zijn aan de slag gegaan om zaken te benoemen. Hoe moeilijk en persoonlijk dit soms ook was. Er telt maar een belang: FC Lisse. En FC Lisse? Dat zijn wij allemaal. Dat laatste moet een ieder onder het genot van een goed glas wijn (Wereld Wijnen), maar eens goed laten bezinken. Want wanneer je als individu, bedrijf, team of bestuur wil kunnen oogsten zul je eerst moeten zaaien. Na deze algemene inleiding ga ik terug naar mijn taak binnen FC Lisse: bestuurslid technische zaken.

FC LISSE ALS REGIONALE TALENTENPOOL

De geel-blauwe lijn is dat we meer regionaal onze talenten willen aantrekken. Wanneer wij kijken naar de jongste jeugd van onze FC dan gaat het de goede kant op. Natuurlijk zal niet iedere ouder het met mij eens zijn en maken trainers andere keuzes dan wat ouders graag zien. De bovenbouw van de jeugd van FC Lisse geeft een wisselend beeld. Ook hierbij teams die net als hun grote broer, de zaterdag 1, het goed doen vooral na de winterstop. De A1 die nog mee doet om het periodekampioenschap, waarbij de doelstellingen van het acteren in de landelijke competitie verder gestalte moet krijgen. De zaterdag 2 heeft zich eenvoudig weten te handhaven. Voor het nieuwe seizoen heb ik hoge verwachtingen van dit team. Opnieuw gaan wij hier een aantal voetbalparels opleiden, zodat zij snel aansluiten bij het eerste team. Er is verder een slag gemaakt om regionale spelers aan ons te binden. Tevens is de afstemming tussen jeugd/zondag en de zaterdag verbeterd. Het moet nog beter. Daar heb ik vertrouwen in, al gaat het mij persoonlijk nooit snel genoeg.

HET VLAGGENSCHIP

Kijkend naar ons vlaggenschip, dan zien we dat de mannen van Misha Salden en zijn staf een puike prestatie hebben neergezet. Tot een paar maanden geleden waren de prestaties niet om over naar huis te schrijven. Diverse clubs kiezen ervoor wanneer het niet loopt hun trainer naar huis te sturen. Meestal heeft dit geen effect. Wij zijn rustig gebleven en doorgegaan op de ingeslagen weg. Spelers kwam terug van blessures en er werden minder onnodige gele kaarten gehaald.

We nemen op gepaste wijze afscheid van diverse spelers, die veel voor onze club hebben betekent. Zo vertrekken Kenny Heemskerk, kuitenbijter Mo Moudou, Jesper Beunk en Martin van Eeuwijk. Ook Kee-Hoei Tan is niet meer beschikbaar. Wij wensen al deze spelers veel succes bij hun nieuwe uitdaging.

Onze club liet zich van zijn beste kant zien tijdens de 24 uursloop. Met name de inzet van ons eerste elftal is door onze nieuwe hoofdsponsor het Lisser Automobiel Bedrijf gewaardeerd. We kijken terug op een enerverend seizoen in de topklasse. Komend seizoen gaat het niveau verder omhoog. De FC Lisse-trein rijdt. Met horten en stoten, maar we komen er wel. Wij zijn FC Lisse. Ook bij ons gaat op, dat na het zaaien het oogsten komt."

Laatst aangepast: (05 mei 2011)

Adres

Sportpark Ter Specke
Spekkelaan 1
2161 GH Lisse
Tel: 0252-413494
Routebeschrijving

Postadres
FC Lisse
Postbus 298
2160 AG Lisse

Social media