Tom Zoontjes kijkt terug en blikt vooruit

Nieuws

Tom Zoontjes is al twee jaar lang een bepalende speler bij FC Lisse. Hij kreeg dit seizoen de aanvoerdersband. De midtwintiger uit Castricum heeft zijn draai zowel binnen als buiten het veld bij FC Lisse snel gevonden. Tom is iemand, die een team op sleeptouw neemt. Tom is altijd goed voor een voldoende. Een constante factor, waarop je als team kunt bouwen. Aan de hand van vragen van JKF kijkt Tom terug op het eerste seizoen in de topklasse en werpt Tom tevens een blik op de toekomst.

Ben jij tevreden over je eigen functioneren het afgelopen seizoen?

"Redelijk. Ik begon het seizoen vervelend met een blessure. In de oefenwedstrijd tegen Argon liep ik een scheurtje in mijn rechter hamstring op. De eerste vier competitiewedstrijden moest ik daardoor missen. Voordat je dan weer in je ritme zit en echt fit bent ben je zo een aantal weken verder. Voor de winter haalde te veel spelers bij ons, waaronder ook ik, te vaak niet het vereiste niveau. Met als gevolg dat wij moeite hadden als collectief te spelen en resultaat te halen. Na de winter was het individueel en collectief allemaal wat beter. Gelukkig is de vorm bij iedereen na de winter gegroeid."

Heb je weleens gewanhoopt na de mindere seizoensstart?

"Ja natuurlijk. We stonden er gewoon heel slecht voor. Volgens mij stonden wij na negen wedstrijden met vijf punten gedeeld laatste. Wij zaten in een negatieve spiraal. Het voetbal was niet goed, slechte resultaten en ongewoon veel rode kaarten (niet allemaal terecht overigens). Kortom enige reden tot wanhoop was er wel. Maar tegelijkertijd ook het besef en vertrouwen dat we voldoende kwaliteit hadden om het tij te keren."

Waarom ging het zoals altijd weer goed met de FC na de winterstop?

"Dat is een goede vraag. Ik kan daar een aantal mogelijke redenen voor aandragen, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet. De rust en het vertrouwen van de groep in elkaars kwaliteiten. Nagenoeg een continue fitte groep. Nul rode kaarten, de terugkeer van Rik Vermeulen en een gunstig scoreverloop in verschillende wedstrijden."

Is het spelen in de topklasse jou bevallen?

"Jazeker. We spelen nu echt op het hoogste amateurniveau tegen de sterkste clubs. Elke wedstrijd is een uitdaging. Bovendien ontmoet ik veel oude bekenden. De lange busreizen zijn niet ideaal, maar bij winst is het altijd bijzonder gezellig."

Hoe zeer is FC Lisse in korte tijd jou cluppie geworden?

"Vitesse'22 uit Castricum is mijn cluppie. FC Lisse komt daar vlak achter. Ik heb het bij FC Lisse naar mijn zin en voel mij hier gewaardeerd. Ik ga straks met veel zin mijn derde seizoen in bij FC Lisse."

Wat verwacht je van het nieuwe seizoen?

Dat is moeilijk in te schatten. We raken met onder meer Jesper Beunk, Martin van Eeuwijk, Mo Moudou en Kenny Heemskerk een aantal spelers kwijt, die ieder een belangrijke rol hadden in de groep. De jongens die wel blijven plus de nieuwe jongens zullen er komend seizoen voor moeten zorgen dat FC Lisse een constanter niveau gaat halen. Laten we inzetten op goede maanden voor de winter. Want na de winter pakt FC Lisse zijn punten wel."

Adres

Sportpark Ter Specke
Spekkelaan 1
2161 GH Lisse
Tel: 0252-413494
Routebeschrijving

Postadres
FC Lisse
Postbus 298
2160 AG Lisse

Social media

By PLAVEB