Mark Berbee geniet van eerste elftal

Nieuws

Mark Berbee heeft er een aantal jaren overgedaan om het eerste te bereiken. Hij mocht dit seizoen al een aantal keren invallen in de hoofdmacht. Dat smaakt naar meer voor de Lisser. JKF stuurde een vragenvuur af  op de FC Lisse-speler, die jarig is op de Dag van de Liefde (Valentijnsdag).

VRAGENVUUR AAN MARK BERBEE

1. Naast mijn verjaardag (maandag de 14de februari) is Valentijnsdag vaak een dag dat ik gewoon moet werken.

2. Momenteel ben ik werkzaam als Operationeel Manager bij Dehaco B.V. Na het afronden van mijn VMBO “Bouwkunde” en MBO “ Internationale Groothandel “, ben ik begonnen met werken.

3. Ik kwam als tweedejaars C voor het eerst in de selectie. Heb wisselvallig in het 2de en 1e team gespeeld tot aan de A jeugd waar ik twee seizoenen in de A1 speelde. Het laatste seizoen als Junior beleefde ik mijn mooiste jaar van de jeugd, we hadden niet alleen een sterk maar ook zeker een gezellig team waar we uiteindelijk mee Kampioen werden in de derder divisie landelijk. De grootste stappen in mijn ontwikkeling als voetballer heb ik gemaakt als eerstejaars Ajunior onder trainer Frank Peereboom. De jaren als senior ontwikkel je vooral fysiek en leer je onderandere van medespelers die op hoog niveau hebben gespeeld.

4. Voor mijn ontwikkeling was het beter om eerst naar de zondag te gaan. Er speelde ook veel teamgenoten waar ik al mee in de A1 speelde, de stap was eigenlijk makkelijk gemaakt. Het is jammer dat we met zo n sterke groep nooit kampioen zijn geworden. Ik heb bij de zondag nog wel de prijs Talent van Jaar gekregen.

5. Na het overlijden van Lard Borst besef je nog meer van het leven te genieten, en wat ik ook zeker doe!

Me debuut bij het eerste heeft natuurlijk ook een grote indruk op me gemaakt. Het zijn toch momenten waarvoor je uiteindelijk al jaren 3 keer in de week hard voor traint.

6. Het was mijn doel altijd al om op het hoogste niveau te spelen, en als je dan de kans krijgt moet je die natuurlijk ook gelijk pakken. En ik heb daar absoluut geen spijt van.

7. Ik heb voor het tweede nog niet gescoord in competitieverband. Het niveau bij een ligt een stuk hoger dan bij het tweede team en in dat opzicht ben ik voor het tweede een vaste waarde en voor het eerste nog een invaller.

8. De laatste seizoenen was het gevoel om in een te komen wel sterker geworden. Vroeger was het een droom en tegenwoordig is het gelukkig werkelijkheid geworden.

9. De reis met FC Lisse naar Kroatie. Dat was natuurlijk een hele bijzondere ervaring, alles was van A tot Z geregeld. Het was wel jammer dat we niet verder zijn gekomen in het toernooi anders was er misschien nog een vervolg gekomen. Dat er om handtekeningen werd gevraagd in de Mac Donalds zal ik niet snel meer vergeten.

10. Naast dat ik een hele goede voorbereiding heb gespeeld ben ik dit seizoen gelukkig ook nog niet geblesseerd geweest en dat was voorgaande seizoenen wel anders. Vorig seizoen bijvoorbeeld me pols gebroken.

11. Het draait natuurlijk altijd om het eerste team, dat telt voor alle selecties F ies tot senioren. Het nadeel van spelen in een tweede team is dat je eigenlijk elke week wel met elf andere spelers in veld staat. Naast het verschil op het veld is natuurlijk de sfeer om het veld ook heel anders, bij het eerste team speel je altijd voor een groot publiek en een tv ploeg en bij het tweede team speel je vaak op een bijveld met weinig publiek.

12. Ik ben een sportieve speler in het veld. Speel vaak wel op het randje. maar ik moet zeggen dat ik vroeger toen ik nog op het middenveld speelde vaker een kaartje pakte dan nu.

13. Knap dat miijn vader Frank een keer De Vierdaagse uit liep. Of ik het zelf doe. zeg nooit, nooit. Als ik de verhalen mag geloven over de gezelligheid tijdens het lopen van de vierdaagse en natuurlijk voornamelijk de laatste dag, zal ik daar zeker een keer over na gaan denken.

14. Humor vind ik heel belangrijk, en daarom de gezegde : “Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd “ iets wat bij mij past.

Adres

Sportpark Ter Specke
Spekkelaan 1
2161 GH Lisse
Tel: 0252-413494
Routebeschrijving

Postadres
FC Lisse
Postbus 298
2160 AG Lisse

Social media

By PLAVEB