Lars Rauws is in aantocht

Nieuws

Lars Rauws is in aantocht (foto Marcel van den Bos)VRAGENVUUR MET LARS RAUWS

Een A-junior, die debuteert in de basis op topklasse-niveau. Op zaterdag 15 januari waren wij hier getuigen van. Lars Rauws speelde een dijk van een wedstrijd. Het jaar 2011 begon toch al bijzonder voor Lars. In de onder linge nieuwjaarswedstrijd tegen de zondag van de FC stond hij tegenover zijn oudere broer Bjorn. Tijd om de 18-jarige Lisser aan een vragenvuur te onderwerpen.

WIE IS LARS RAUWS?

'Ik ben geboren op 7 mei 1992 in Den Haag. Opgegroeid in Lisse. Woon in Lisse samen met mijn moeder, broer, zus en tweelingbroer.'

WAT DOE JE IN HET DAGELIJKSE LEVEN?

'Ik studeer in Haarlem Marketing en Communicatie en daarnaast werk ik ook bij restaurant A-Muze op Het Vierkant.'

JE BIJNAAM IS SAUS

'Ja dat wordt inderdaad tegen mij gezegd. Een aantal spelers van de zondag (bij de zondag is dit een traditie. Vroeger had je Tak en Drup- de gebroeders Lau en Dorus van der Voort-, die steeds met nieuwe bijnamen op de proppen kwamen),hebben dit bedacht.'

KOM JIJ UIT EEN VOETBALFAMILIE?

'Bij ons in het gezin voetballen mijn broer Bjorn in de zondagselectie en mijn tweelingbroer Sven voetbalt in de A. Verder hebben we niet zo'n voetbalfamilie.'

DAAN MARBUS EN WESLEY ZONNEVELD

'Als ik aan Daan denk denk ik aan de tijd, dat wij samen bij Sparta hebben gevoetbald. Toen we daar weg moesten kwam ik weer bij FC Lisse terecht en zeiden we tegen Wesley waarom ga je niet keepen. Hij reageerde daar positief op. Wesley is nu de doelverdediger van AZ A1.'

LARS IS ALS VOETBALLER EEN GEBOREN LEIDER

'Ik weet niet of dat zo is. Wel ben ik iemand, die zijn mondje open trekt.'

BAX EN ZALEN

'Ik heb vorig jaar weleens bij Bax gevoetbald (Bax werd in het verleden al een keer kampioen van Nederland met zaalvoetbalinternational en tegenwoordig het hoofd opleiding van de FC Lisse Wim Bouckaert). Nu mag ik niet meer zalen. Op een gegeven moment moet je keuzes maken. De keuze is dan snel gemaakt: veldvoetbal.'

SPARTA

'We moesten voor school een keuzevak nemen op de vrijdagmiddag. Ik koos zaalvoetbal en meneer Kiebert heeft me toen gevraagd of ik stage wilde lopen bij Sparta (D-junioren). Ze zijn gaan kijken bij een paar wedstrijden van mij. Toen kregen Daan Marbus en ik thuis een brief. We werden gebeld naar Sparta te komen na het spelen van een oefenwedstrijd op een zondagmorgen en zondagmiddag. We hebben maar een jaartje bij Sparta gespeeld. We maakten maar weinig minuten en konden het niveau niet aan. Zo keerden wij weer terug bij FC Lisse.'

WIE ZIJN BELANGRIJK BIJ FC LISSE GEWEEST VOOR JE ONTWIKKELING

'Ruud van der Voort, Patrick Paardekooper, Ron Wijk en Paul Vessies zijn trainers bij FC Lisse van wie ik veel heb geleerd.'

OP EEN NA DE JONGSTE SPELER IN DE TOPKLASSE

'Leuk om te zien. Voorafgaand aan dit seizoen had ik dit niet verwacht. Gelukkig mag ik af en toe al proeven aan het hoogste niveau.'

VERVELEND VAAK IN TE VALLEN BIJ EEN ACHTERSTAND?

'Uiteraard is het vervelend om dan in te moeten vallen. Natuurlijk start je als speler liever in de basis.'

KUN JE HET GEDULD OPBRENGEN VAAK IN HET TWEEDE TE SPELEN?

'Ja natuurlijk. Ik krijg vanzelf de kansen om mij te bewijzen.'

VOEL JE JE THUIS IN DE ZATERDAGSELECTIE?

'Ja zeker. Aan het begin van het seizoen wist ik eigenlijk niet echt wat ik ervan moest denken, maar het is mij goed bevallen.'

WAT BETEKENT FC LISSE VOOR JE?

'Een grote gezellige vereniging met veel vrijwilligers, die veel aandacht geeft aan de jeugd.'

Laatst aangepast: (22 jan 2011)

Adres

Sportpark Ter Specke
Spekkelaan 1
2161 GH Lisse
Tel: 0252-413494
Routebeschrijving

Postadres
FC Lisse
Postbus 298
2160 AG Lisse

Social media