Vragen Aan Wesley Weeber
| Nieuws |
'Ik ben 25 jaar en kom uit Amsterdam. Ben ook in Amsterdam geboren. Ik ben half nederlands en half surinaams. Ben in De Pijp opgegroeid. Ik heb daar tot mijn dertiende gewoond. Na de dood van mijn moeder ben ik verhuisd naar Amsterdam Osdorp. Ik ging bij mijn oom en tante wonen. Dit zijn intussen mijn adoptiehouders. Ik heb nog twee broers van 17 en 32 en een zoontje van vier.
Ik kom niet uit een echte voetbalfamilie, maar wel uit een familie waar sport belangrijk is. Bijna iedereen heeft wel aan sport gedaan.
Hoe Verliep Je Spelersloopbaan
'Ik ben begonnen bij Swift in Amsterdam (het eerste team speelt nu op zaterdag hoofdklasse). Hier heb ik tot de D-pupillen gespeeld. In de C-junioren ben ik overgestapt naar Zeeburgia. Hier ben ik na twee seizoenen gescout door Haarlem. Bij Haarlem heb ik zeven seizoenen gespeeld, vanaf de C tot aan het eerste. Na het zevende seizoen besloot ik weg te gaan toen ADO'20 mij vroeg. Bij ADO'20 heb ik vier seizoenen gespeeld.'
Hoe Komt Het Dat Je Een Erfelijke Aandoening Hebt
'Ik ben Sikkelcelanemie-drager. Dit betekent dat mijn rode bloedcellen ovaal zijn in plaats van rond, waardoor ik minder zuurstof in mijn bloed heb. Door mijn aandoening ben ik sneller moe, duurt mijn herstel langer en ben ik sneller vatbaar voor ziektes, zoals griep.'
Wat Doe Je In De Dagelijkse Maatschappij
'Naast mijn voetbal ben ik fulltime gymdocent (er zijn er meer in de selectie van FC Lisse) op een middelbare school in Amsterdam Osdorp.'
Waarom Ben Je Jeugdtrainer Geweest
'Ik vind het leuk om jeugd wat te leren en ze goed te begeleiden. Als jeugdtrainer heb ik gewerkt bij Pancratius, ADO'20 en Haarlem.'
Hoe Beviel Het Bij Ado'20
'ADO'20 was een gezellige, leuke en leerzame tijd. In die vier seizoenen veel gemaakt met verschillende trainers een steeds wisselende groep.'
Bevalt Het In Lisse
'Ik ben naar FC Lisse gekomen, omdat ik er vergeleken met ADO'20 sportief op vooruit ging. FC Lisse speelt immers topklasse. Het bevalt mij prima bij FC Lisse. Het is een gezellige club en de mensen zijn erg sociaal.'
Op Welke Positie In Het Veld Speel Jij Het Liefst
'Ik probeer zo goed mogelijk de positie in te vullen, die van mij wordt verlangd. Wel gaat mijn voorkeur uit naar het middenveld. In het verleden heb ik daar vaak gespeeld. Bovendien heb ik als sterke wapens een ernorme conditie en een groot loopvermogen.'
Komt Het Nog Goed Met Fc Lisse
'Ik ben er zeker van dat het allemaal goed gaat komen. We zitten in een stijgende lijn kwa resultaten en gaan deze lijn doorzetten.'
Aan Wesley ligt het niet dat de resultaten tot op heden wat tegenvallen bij de verwachtingen. Wesley doet het van de nieuwkomers uitstekend. Hij stond niet voor niets jarenlang op het verlanglijstje van de scouts van FC Lisse.
| < Vorige | Volgende > |
|---|
Laatst aangepast: (15 nov 2010)