Kevin Weijers gaat voor het eerste

Nieuws

Kevin WeijersDe voetballoopbaan van Kevin Weijers verloopt volgens planning. In het kampioensseizoen 2007/2008 mocht hij aan het eerste ruiken door in te vallen bij HHC Hardenberg. Het afgelopen seizoen pakte Kevin de nodige speelminuten in een. Komend seizoen is zijn uitgangspunt duidelijk:'Ik ga er alles aan doen om een vaste waarde in een te worden.' Kevin is pas twintig jaar. Hij heeft het afgelopen seizoen veel geleerd. 'Ik heb veel opgestoken van spelers als Edgar van Schie, Michael van der Laan, Ronald Breinburg, Jelle Korbee en Rob Dekker. Zij leren je hoe je positioneel moet verdedigen. Ook hoe je het handigst een duel moet in gaan.' FC Lisse is de club van Kevin. 'Ik ken bijna iedereen. Mijn vrienden zitten er. Ik vind het altijd heel gezellig in de kantine op donderdagavond na afloop van de laatste training. Ik ga veel om met Laantje, Rik Vermeulen en Jeroen van der Zijden.' Kevin doet de HBO-studie integrale veiligheidskunde. Dat betekent een dag in de week naar school en vier dagen stage lopen in een deelgemeente van Amsterdam: Geuzenveld-Slotermeer. 'Je maakt lange dagen. Vijf keer in de week vroegop. Om half zes thuis. Wat eten. En dan naar de training. Dat vergt een bepaalde discipline. Voetbal is voor mij een uitlaadklep. Een manier om lekker bezig te zijn.' Zaterdag twee kent een moeilijk seizoen. Vorig seizoen lag het niveau van het tweede hoger. Dit seizoen was er een krapte op de selectiemarkt. Te vaak moest een beroep gedaan worden op spelers uit de A-junioren en de lagere seniorenteams. Om dit probleem volgend seizoen te voorkomen zijn er een wat meer spelers dan gebruikelijk van buitenaf gehaald om het tweede teem een goed niveau mee te geven. Eerst dit seizoen nog maar eens goed afsluiten. Kevin en zijn maten gaan komende zaterdag hun stinkende best doen Lisse 2 te behouden voor de reserve hoofdklasse. FC Lisse speelt haar beslissingsduel tegen Gravenzandse SV 2 op het veld van de voetbalvereniging Wassenaar. Dit duel begint om twaalf uur.

Laatst aangepast: (03 juni 2009)

Adres

Sportpark Ter Specke
Spekkelaan 1
2161 GH Lisse
Tel: 0252-413494
Routebeschrijving

Postadres
FC Lisse
Postbus 298
2160 AG Lisse

Social media