Zaterdagspeler uitgelicht: Bram Streppel

Nieuws

Regelmatig komend seizoen licht JKF er een speler van de zaterdagselectie uit. Dat kan een nieuwe speler zijn van buitenaf, maar ook een eigen jongen. De supporters maken via deze site kennis met spelers van zowel de zaterdag 1 als de zaterdag 2. Bram Streppel bijt het spits af van een reeks met nog vele volgers.

Wanneer ben je begonnen met voetballen en waarom?

Vanaf mijn tiende ben ik begonnen met het voetballen op pleintjes en veldjes in de buurt met jongens die al bij FC Lisse zaten en zodoende ben ik ook bij deze club terecht gekomen. Voor deze periode was ik aan het tennissen bij LTC Lisse. Ik zette uiteindelijk op mijn 12de mijn eerste stappen op het veld bij de D-pupillen en vanaf de C heb ik alle eerste elftallen doorlopen.

Wie zijn belangrijk geweest in jou voetballoopbaan?

Enerzijds zijn dit trainers als Wim Hoogkamer, die mij door inzet en mentaliteit als eerstejaars B-junior gelijk de kans gaf mij in het hoogste team te bewijzen. Anderzijds ook mijn vader Joost, die bijna geen wedstrijd mist en altijd nog wel een klein woordje of gebaartje voor de wedstrijd voor mij heeft.

Wat zijn je beste voetbaleigenschappen?

Mijn beste voetbaleigenschappen vind ik wel mijn inzet, mentaliteit en absolute wil om te winnen?

Wat zijn jou slechtste voetbaleigenschappen?

Mijn handelingssnelheid kan ik nog wel aan werken

Hoe ben je voor Feyenoord geworden?

Door de inzet en strijd waar Feyenoord bekend om staat

Je hebt de naam van een kaartenverzamelaar. Klopt dit beeld?

In de jeugd klopte dit beeld zeker, dat waren vooral frustratiekaarten denk ik. Maar de laatste jaren ben ik wat wijzer en ouder geworden, mede door de oudere jongens om mij heen. Neem afgelopen jaar bij de zondag 1. Ik haalde toen zo'n vijf kaarten. Dat is niet veel voor een verdediger als je toch zo'n 25 tot 30 wedstrijden speelt in een seizoen. Dit neemt echter niet weg dat als ik een kaart moet pakken voor een team dat ik dat ook zeker niet zal laten.

Hoe belangrijk is de zondag voor je geweest?

Heel belangrijk! Ik kreeg de mogelijkheid om vanaf het begin in de basis van het eerste te spelen. Hierdoor heb ik drie fantastische jaren gehad, waarin we in het eerste jaar direct kampioen werden en nog twee jaar nacompetitie voor promotie hebben mogen spelen. Vooral van de twee jaren nacompetitie waarin we op onmogelijke wijze twee keer niet zijn gepromoveerd leer je veel.

Kun je vertellen wat je allemaal hebt meegemaakt tijdens je stageperiode in India?

Ik ben in maart en april van dit jaar een tijd naar India geweest. Hier heb ik met een aantal medestudenten colleges gegeven over wereldburgerschap en globalisatie en onderzoek gedaan naar het onderwijs in India. Het meest in het oog springende waren toch wel de verschillen tussen arm en rijk en dat wij het in Nederland toch wel heel goed hebben. Al met al een fantastische ervaring waar ik ontzettend veel van geleerd heb.

Waarom ben je naar de zaterdag overgestapt?

Na drie jaar bij de zondag te hebben gevoetbald begon er voor mij toch een beetje de sleur er in te raken. Alles ging voor mij op een gegeven moment te gemakzuchtig en ik zocht daarom een nieuwe uitdaging. Deze heb ik bij de zaterdag gevonden en tot op de dag van dit schrijven heb ik zeker nog geen spijt van deze beslissing gehad. Ondanks dat ik nu op zaterdag voetbal zal ik altijd een supporter van FC Lisse-zondag blijven.

Laatst aangepast: (28 aug 2010)

Adres

Sportpark Ter Specke
Spekkelaan 1
2161 GH Lisse
Tel: 0252-413494
Routebeschrijving

Postadres
FC Lisse
Postbus 298
2160 AG Lisse

Social media