FC Lisse-trainer Misha Salden mikt op linkerrijtje
| Nieuws |
Lisse - Misha Salden weet op dit moment nog niet wat zijn ploeg te wachten staat in de topklasse. Toch gaat de hoofdtrainer van FC Lisse-zaterdag ervan uit, dat zijn team aan het einde van het seizoen op een plek staat tussen de vijfde en de tiende plaats. Een positie in het linkerrijtje dus.
Salden debuteerde vorig seizoen als trainer op het hoogste amateurniveau. 'Het was voor mij een leuke en goede ervaring. De mensen verwachten altijd veel van FC Lisse. Ook toen het tegen zat zijn we met zijn allen keihard blijven werken en rustig gebleven.'
Salden heeft vanaf de seizoensstart gelooft in het halen van de topklasse. 'Ik wist al dat de topklasse haalbaar was bij mijn aanstelling. Zeker toen ik de selectie leerde kennen en een aantal spelers aan de groep konden worden toegevoegd. Tijdens het seizoen zijn we maar twee keer weggespeeld. We hebben veel wedstrijden gewonnen in het tweede deel van het seizoen. Mede door de sfeer en het fanatisme in de groep. Deze homogeniteit zorgt ook dit seizoen voor iets extra's.'
Toch was Salden niet op alle fronten tevreden. 'Ik ben tevreden over de geboekte resultaten. Over het veldspel niet helemaal. De doelstelling is de lijn door te trekken kwa resultaten, maar als het kan wel met beter voetbal.'
Voorbereiding
De voorbereiding op de topklasse knipte Salden in twee stukken. 'Dat had te maken met de tussen liggende periode en het conditieverval. Nu waren in beide periodes 95 procent van de spelers aanwezig. Ook heb ik in de eerste sessie een aantal nieuwe spelers aan het werk gezien. Ook het feit dat we een lang seizoen te gaan hebben is bepalend geweest. Ik vond dat iedere speler de kans moest hebben om op vakantie te gaan. Rust is immers ook belangrijk.'
Salden is tevreden over het niveau van de huidige selectie. 'De selectie is meer uitgebalanceerd, waardoor er meer concurrentie is. Spelers kunnen we makkelijker vervangen zonder het systeem te hoeven veranderen. Dit is overigens geen garantie voor prestaties.'
Niet alleen de spelersgroep is gegroeid, dit gaat ook op voor trainer Salden. 'Als mens en trainer leer je altijd. Je werkt op korte en lange termijn en vervolgens evalueer je alle dingen die je tegen komt. Omgang en communicatie met spelers en het begeleidingsteam is belangrijk om te komen tot succes.'
Salden kijkt uit naar het spelen in de topklasse. 'Ik hoop dat de topklasse nog meer ambiance brengt dan de hoofdklasse. Uiteindelijk wil je altijd beter en meer. Ik hoop dat de vierde plaats van vorig jaar en daarmee de topklasse voor meer toeschouwers gaat zorgen. Het zou een goede zaak zijn als de FC Lisse-jeugd en andere FC Lisse-supporters in grote getalen een bezoek brengen aan het eerse elftal. We kunnen de steun namelijk hard gebruiken.
De arbitrage gaat ook in de topklasse naar verwachting omhoog. 'De arbiters in de hoofdklasse vond ik al van een goed niveau, de grensrechters konden daarentegen beter. Zowel in ons voordeel als nadeel heb ik momenten gezien die voor verbetering vatbaar zijn. Aan de andere kant, als wij in het veld als spelers en als trainers net zoveel fouten maken als het arbitrale kwartet, dan mogen we onze handen dichtknijpen.'
| < Vorige | Volgende > |
|---|