Mo Moudou is een veelzijdig persoon

Nieuws

Personal Trainer en FC Lisse speler Mo MoudouVader van zoon Damin. Voetballer bij FC Lisse. Personal trainer, die een sporter individuele begeleiding geeft. Al deze facetten zijn verenigd in Mo Moudou. De 27-jarige Amsterdammer is met recht een veelzijdig persoon.

Mo speelde met de jeugd van DWS tegen zijn generatiegenoten Wesley Sneijder, Robin van Persie en Rafael van der Vaart. Bij AZ kwam hij de latere topamateurspelers Kevin en Jeffrey Winter, Robin Stolp en Tom Zoontjes tegen. ´Met Jong AZ deden we aan het Bram Polderman Toernooi mee bij FC Lisse. Ik werd toen al gegrepen door de sfeer van het zaterdagamateurvoetbal.´
FC Lisse
In zijn eerste periode FC Lisse greep Mo twee keer naast een prijs. In 2006 ging de titel naar Rijnsburgse Boys en een jaar later pakte Turkiyemspor de beker weg voor de ogen van Mo en zijn maten. Na twee seizoenen Zwaluwen´30 uit Hoorn keerde Mo vorig jaar terug bij FC Lisse. ´Ik wilde topklasse halen. Ik heb de juiste keuze gemaakt. We hebben een team, dat niet afhankelijk is van een speler. We kunnen veerkracht tonen. De vierde plek afgelopen seizoen voelt als een echte prijs.´
Een aantal jaren geleden startte Mo zijn eigen bedrijf Mosano. Als personal trainer maakt hij sporters beter. ´Ik heb een eigen sportstudio in Amsterdam. Ik ga ook weleens naar sportscholen. Bij Zwaluwen´30 heb ik in de koude periodes van het jaar mijn ervaringen als personal trainer getoond. Het aantal blessures liep snel terug.´
De topklasse betekent volgens Mo een verdere professionalisering in het amateurvoetbal. ´Via allerlei oefeningen kun je preventief werken om blessures te voorkomen. Apart trainen op explosiviteit en kracht maakt spelers sneller en fysiek sterker.´
Wie contact wil leggen met Mo surft naar zijn site:www.mosano.nl

Laatst aangepast: (03 juni 2010)

Adres

Sportpark Ter Specke
Spekkelaan 1
2161 GH Lisse
Tel: 0252-413494
Routebeschrijving

Postadres
FC Lisse
Postbus 298
2160 AG Lisse