Jeugdtrainer zet Mark de Vries op de rails
| Nieuws |
Als speler in de F4 van Stormvogels uit IJmuiden kende Mark de Vries voor niemand ontzag. ´Ik liep als middenvelder dwars door iedereen heen. Mijn jeugdtrainer, Johan Kalkman, zei: ga jij maar op doel staan.´Vanaf dat moment is De Vries niet meer onder de lat weggeweest. De 22-jarige techniekinstallateur is sinds 7 november van het vorig jaar de eerste doelman van de zaterdag 1 bij FC Lisse.
Zijn debuut op Ter Specke tegen Quick Boys zal De Vries nooit vergeten. ´Op weg naar de kleedkamers wilde ik mijn tas pakken. Bleek deze te zijn gestolen. Nog een half uur rond gelopen om hem te vinden. Zonder resultaat. Ik zat in de stress. Moest ik de schoenen lenen van reservekeeper Rik Hakkenberg. Kicksen van bijna twee maten te groot. Ergens anders haalde ik gloednieuwe keepershandschoenen vandaan. En dan debuteren voor zo veel mensen tegen Quick Boys.´
Focussen
De Vries kan zich uitstekend focussen op een wedstrijd. Hij is een meester in een-tegen-een-situaties. `Ik blijf oog in oog met een tegenstander zo lang mogelijk staan. Ik probeer iemand naar een hoek te drijven.´
De Vries is talentvol en gretig. ´Dat we een jonge groep hebben is bekend. We willen allemaal graag. Ik ben blij dat de kern van het team ook volgend seizoen bij FC Lisse blijft. Met betrekking tot dit seizoen. We moeten zo veel mogelijk wedstrijden winnen. Aan het einde van de rit zien we wel hoe wij er als team voor staan.´
| < Vorige | Volgende > |
|---|
Laatst aangepast: (03 mrt 2010)