Jesper Beunk speelt op gevoel

Nieuws

Jesper Beunk Speelt op gevoel (Foto: Marcel van den Bos)FC Lisse-aanvoerder Jesper Beunk moet je niet met loodzware opdrachten het veld insturen. ´Ik kan strategisch voetballen. Ik speel op gevoel met altijd oog voor het teambelang. Doe ik dit niet dan ga ik minder voetballen.´De 25-jarige in Zwolle geboren middenvelder geeft precies aan wat zijn kwaliteiten zijn. Op 16-jarige leeftijd zag Beunk een stage mislopen bij FC Twente. Vervolgens promoveerde hij als tiener met Berkum en The Knickerbockers van de tweede naar de eerste klasse. In 2004 trok hoofdklasser Be Quick´28 uit Zwolle bij hem aan de bel.

´Be Quick staat in het oosten bekend als het Ajax van het amateurvoetbal. Ik begon daar als linksbuiten. Niet echt mijn plekkie. Trainer Peter Boeve haalde mij naar het middenveld, waar ik beter uit de voeten kan.´
Uitdaging
Beunk was na vijf seizoenen Be Quick toe aan een nieuwe uitdaging. Bovendien wilde hij na het voltooien van zijn studie internationale bedrijfskunde in Groningen verhuizen naar Amsterdam. ´Ik stuurde mijn CV op naar drie clubs in de regio. De reactie van FC Lisse sprak mij het meeste aan. Mijn gevoel vormt mijn gelijk. Er was meteen na het eerste gesprek met FC Lisse een goede klik. FC Lisse heeft een uitstekende naam in het amateurvoetbal en heeft de ambitie in de top te willen spelen.´
Beunk kreeg als nieuwkomer de aanvoerdersband. ´De band is een teken van vertrouwen.´ In oktober verlengde Beunk reeds zijn contract met FC Lisse. `Ik ben meteen omarmd door iedereen die FC Lisse lief is. Ik wil met FC Lisse topklasse spelen. Door zelf in het veld te staan kun je invloed op dit streven uitoefenen.´

Laatst aangepast: (17 feb 2010)

Adres

Sportpark Ter Specke
Spekkelaan 1
2161 GH Lisse
Tel: 0252-413494
Routebeschrijving

Postadres
FC Lisse
Postbus 298
2160 AG Lisse

Social media